Hur skapar du motivation?

1-milan 119

Nu är den bästa tiden. Alltid.

Men jag tycker om att längta. I synnerhet när jag vet att det jag längtar efter snart kommer att inträffa. Det ger energi att vara nära sina mål, sin längtan. De sista veckorna på jobbet innan sommarsemestern exempelvis. Då inträffar de bästa jobbveckorna på hela året. Då är det superskönt att jobba för då vet jag att jag snart kommer att vara ledig. Då är det roligt att ta i lite extra, känna sig nöjd och lämna med flaggan i topp. Veta att belöningen är en skön ledighet. De veckorna uppskattar jag jobbet lite mer än vanligt och hasplar klämkäckt ur mig ”Jag skulle kunna jobba i ytterligare en månad”

Men det skulle jag naturligtvis inte. Jag känner bara att det är lätt att jobba när förväntningarna sänks och jag är så nära något fint.

Det är samma känsla med våren. Det är nu, precis innan den exploderar fullt ut, som jag känner ett skönt lugn. För vi är nära värmande solstrålar, doften av vitsippor och det nykläckta gröngräset. Och det är nu man vet att det vi längtar efter snart, snart, snart kommer att inträffa. Då vill jag stoppa tiden. Då gör det inget att det är gråväder just i dag. För jag njuter av att det jag längtar efter kommer att inträffa. Snart.

Jag passar på att ta ut lite vår i förskott. Det har aldrig kostat mig något. Bara gett mig en lite längre semesterkänsla och starkare motivation att nyttja tiden effektivt innan våren kommer.

Vad tar du ut i förväg som skapar motivation hos dig?

1-milan 117-0011-milan 123

1-milan 1311-milan 120

Kommentera

