Thanks God it´s Monday!

1-Krasse 2

Att vakna och veta att jag har en hel dag som jag får möblera om i alldeles själv! Det är lyx. Den dagen i veckan som jag får absolut mest gjort på är just måndagen och den timma på dygnet jag presterar som bäst är just den första arbetstimman på dagen (de två första timmarna). Hjärnan är alldeles tom och inställd på att fokusera och prestera när jag vaknar på måndagen. Den har legat i träda under helgen och nu vill den ut på banan igen,  taggad att byta ut helgslumret mot aktivitet och struktur.

Jag har sett till att få min måndag alldeses tom från möten. Då samlar, prioriterar och sorterar jag alla mina uppgifter för arbetsveckan på ett papper, brainstormar, för att sedan sätta datum på vad som ska göras och när det ska göras. Jag ser till att skicka ut en rad mail/ringa viktiga samtal (jag kastar ut ”krokar”) så att jag sedan kan sitta lugnt i båten och vänta tills det nappar.

Skön känsla.

Göra. Vila. Vänta. Få napp/Göra. Vila. Vänta. /Kasta ut ny krok./ Få napp, etc.

I mitt köksfönster har krassen sträckt på sig rejält under helgen. Jag ser på de långa skotten att de längtar ut, så i kväll ska jag ge mig ut för att sätta dem i jorden på kolonilotten.

Kommentera

