På upptäcktsfärd i svenska djungeln

1-Iphone 2 Alla 703

Ibland händer det att Avas matte, Marianne, lånar ut henne till mig. Det gör mig verkligen glad. Även Ava ser till att sysselsätta sig på kolonin och nosar snabbt reda på koloniträdgårdens halvtama kanin. Fram tills nu har den lyckats  undkomma med blotta förskräckelsen. Men allt eftersom sommaren lider och grönskan prunkar lägger han på sig. Nästa gång får jag hålla ett extra getöga på Ava för kaninen tycker garanterat att det är betydligt mindre trivsamt när Ava följer med, till skillnad från mig. Just här har Ava fått nys om ett betydligt mindre väsen. Men även en skalbagge kan vara intressant – i brist på annat.

1-Iphone 2 Alla 533

1-Iphone 2 Alla 727 1-Iphone 2 Alla 723

3 thoughts on “På upptäcktsfärd i svenska djungeln

    • Den där lotten finns på en liten hemlig plats, en bit utanför tullarna. Om ett år ska där byggas höga hus. Men denna sommar får jag ta en liten täppa i besittning. Jag delar delar den med en farbror och en gumma som odlat där i mer än 25 år.

Kommentera

