Tjuven som stal skarpladdade skott

1-IMG_6070

Jag gillar att gräva och rensa ogräs och att få vila ögonen på grönt. Det är tur det. För hade jag lagt vikten vid att skörda hade jag blivit gruvligt besviken häromdagen. Allt jag odlar norpar nämligen kaninen. Han väntar tills plantorna växt sig knapriga och fina och just som jag tänker att nu kommer det minsann att växa så det knakar, då griper han in. Häromdagen hade han knipit alla mina ärtskott och alla mina bönskott. Den gula gurkan lät han bli. Fråga mig inte varför. Men jag kan förstå att han knep ärtskotten. De är ju som godast innan de blivit allt för långa och sega.

Nu har jag satt cykelkorgar över överlevarna. Så nu hoppas jag att åtminstone grukstjälkarna får växa sig långa och sega.

Det är i vilket fall en lisa för själen att komma ut där. Hela stället är inbäddat av fem, sex meter höga syrenbuskar och insynen är noll.

Där finns också en ekorre som kommer och stjäl fåglarnas mat. Det gillar jag. Men ekorrarna här uppe i Stockholm är inte lika feta som de på landet. Denna har en skamfilad päls och är ganska mager, så jag är rädd för att korren häruppe har åkt på en stadsflunsa.

2 thoughts on “Tjuven som stal skarpladdade skott

    • Vad fint. Jag blev så sugen på att baka efter att ha sett dina fina bilder på kakan, grädden och de röda jordgubbarna. Så nu bakar jag en midsommarkaka även här. : )Tack för den puffen, Jessica.

Kommentera

