Det kom ett brev…

… och så här stod det:

1-Gotland mamma stock

”Oh – jag måste göra paus nu ute -DET ÄR SOMMARVARMT. !!!!!! så jag måste svalna ner lite. Synd att du inte är här. Jag hade haft massor med roligt att göra för dig här- speciellt när Leif är borta 2 dagar till! Vad sägs om att sitta i trägården i bikini och sortera tulipanlökar i vackra korgar: stora lökar i korg klass 1,
mellanlökar i korg klass 2 och smålökar i korg 3 – men först måste man plocka av stjälken och rotsystemet -sen drar man av skyddshinnan och sen har man ett
underverk av rödbrun glänsande droppformad lök i handen- så ska de torka i solen och sen planteras i oktober nån gång. Däremellan kan man käka glass, eller dra till med iskylda drinkar, eller ta sig ett dopp i Lindenborgssjön eller i havet. Du hade också kunnat måla köksgolv, om du hade lust. Sen håller jag på att sy (massor med idéer) och cykelutflykter eller torpet är ju stående inslag! Däremellan kan man slöa till med en rolig bok i handen på fältsängen under tallen. Nå – nu måste du väl bli sugen???!!!

Så, nu har min hud ‘normaltemperatur’ igen och jag ska ha en kopp ice-tea och sen fortsätta med mina lökar. Dammen är rengjord och lärken ‘kupad’. Så är det ogräs och uppluckring av jorden som gäller, för att inte att tala om att plocka bort alla skadade rosenbladen och ta fram gräsmattskanten igen och klippa bort vissna blommor och blad. You see – no end…………………

Kram på dig och gör vad du verkligen vill,  tycker jag.

/m”

Inte kan man bli annat än glad av ett sådant fint brev. Och inte kan man göra annat än att packa väskan och ge sig av på en resa, för hur ofta dyker det upp sådana fina erbjudanden som ett brev på posten?

1-IMG_0383

2 thoughts on “Det kom ett brev…

    • Hehe, eller hur. Men jag gillar den typen av konkret arbete och när det är min mamma som lockar med sådant brukar det vara förknippat med skönt ”kontemplativt jobb”. (Utan religiös aspekt, mer som i soft, meditativt, icke tankekrävande göromål. :)

Kommentera

