Året som börjat snurra på

Kalender

Jag har lite svårt för det där, att lägga upp något på bloggen när jag inte har något speciellt att säga. Men jag gör det ändå så ni inte tror att jag bara försvunnit ut i det verkliga livet.

Det har varit mycket annat som fångat min uppmärksamhet på sista tiden att jag tappat bloggstinget en aning. Till vardags sitter jag mycket framför skärmen så just nu har behöver jag få lite perspektiv och vila ögonen på saker som ligger lite längre fram än 40 centimeter. :) Men en och annan vacker bild ska jag väl kunna lägga ut.

Detta året började med en riktigt fin spinn, så bilden ni ser är en gammal kalender som snurrat ihop sig och numera ligger i pappersåtervinningen. Det nya året har så klart fått en alldeles ny kalender. Tycker att det är en skön och lite lyxig känsla att gå ut och införskaffa en ny fickkalender så snart det nya året börjat, göra bokslut av det gamla och öppna det nya, med helt tomma sidor. Har man tur luktar det lite trycksvärta om det nya pappret.

2 thoughts on “Året som börjat snurra på

  1. Skriv när du har lust, då blir det bäst. Vi väntar tålmodigt. Vad bilden beträffar trodde jag först att du fotat en tulpan i botten på en omonterad toalettstol. Gott att du tog mig ur den villfarelsen. :-)

  2. Haha, underbart. En skir tulpan i en toaring – nästan konst. /*Get i bilring/däck. ;)
    Fint, norbergianblue. Jag gillar att läsa dina betraktelser, så det där lilla ska inte underskattas. Tack för dagens skratt. Det värmde fint.

Kommentera

