Helgens aktivitetstips: skapa dina egna mönster

1-932MWDHQ

Det var ett tag sedan jag publicerade ett rent aktivitetstips på sidan, så jag gör det nu. I sedvanlig ordning är enkelt och kräver ingen vidare förberedelse. Du behöver bara ha tillgång till någon form av vattenfärg, eventuellt en pensel eller något annat du kan rita med och en gnutta lugn i själen. Att skapa mönster eller rutiner är en skön grundplåt av trygghet, tycker jag. Jag vill ha sådana att falla tillbaka på. Det är så mycket lättare att våga ge sig ut på små eller stora kontrastfärder då.

Att bara sitta ner och dutta fram det ena mönstret efter det andra är kontemplativt. För egen del gör jag en liten musikalisk tidsresa till högstadiet, gymnasiet och låter Counting Crows Raining in Baltimore strömma ut ur högtalarna medan en och annan förvirrad regndroppe landar mot fönsterrutan.

1-932MWDHQ1

1-Mönster-001

4 thoughts on “Helgens aktivitetstips: skapa dina egna mönster

Kommentera

